BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

what the time is???

Mr Black & Mrs White anniversary

06-06-2004 :sixs yers:

Thursday, December 2, 2010

| apabila cinta ANDA tak direstui |

ok title ini akan mengolah apa yg terungkai di hati.

aku time kecik2 dulu mmg buas. asal mama abah tak de je hilang la aku kat umah tu. ha yg lg best kalo mama call " adek mama balik lambat ye hari ni" yahoo!!!!!!!!!!!!! MERDEKA aku pon trus hilang!
time remaja sume org memberontak. aku pon hehhe kalo nk kua pastu balik lambat mama ngan abah aku mesti marah. kalo abah ROTAN AJAIB la yg menyambut aku. kalo kua pakai terbukak sana terbukak sini balik mama akan berkuliah sampai subuh.

aku time remaja dah gatai2 nak bercinta. org couple aku pon nak. biasalah budak baru nak up gituh. so bila coupple monyet ni bila pakwe monyet ko ajak dating ape lg. nk pakai yg comel2 je (comel ker??0). rambut nak dryer style je. ahak! supaya npk hebat dr member2 ko yg lain. nama pon remaja!

bila dating balik nak lambat je. biasalah dah member2 kata x style lah balik awal.. lek la lu! (member yg bakal wat korg jd derhaka kat mak bpak) bila lambat ha ROTAN AJAIB lg la yg menyambut. masa tu aku selalu pk abah x syg aku ker??? ashik2 rotan. member2 aku kua elok je mak ayah diorg x mrah pon. kua ngan pakwe monyet siap mak ayah green light lg. aku? tak mungkin la kalo abg2 kesygan aku npk kua ngan laki. mati aku! kalo x kena sepak or myb kena tikam la laki tu sampi mati! abg2 aku jaga aku sgt..

tp bila aku dah besar. baru aku paham bahawa setiap apa yg aku soalkan itu jawapan nya 1 je. mereka sygkan aku gile2 rupanya. sapa nak tgk anak dia kua balik lewat. kalo ape2 jd?? ha cam ne? aku juga yg rugi diorg rugi x?? x kan! so syg x mereka kat aku!  masa tu aku dah mula pk. bahawa bukan mama n abah x kasi aku bercinta monyet tu. cuma mereka nak aku jd seperti epal yg siatas dan bukan dibawah!
ok aku citekan kat korg hal SI epal yg diceritakan oleh mama aku lepas aku ngs ckp 'mama nape kawan2 adek sume bole kua adek kne duduk umah main dgn abg2 je!' lalu mama pon ceritalah tentang kisah SI Epal 

ade sebiji epal ni. dia duduk di atas pokok yg sgt tinggi. bila manusia lalu je xpernah pon petik si epal ni. xpernah pon nmpak dia dia terlalu tinggi. jd dia terasa sunyi dia nak kan perhatian oleh manusia. dia nak diri dia di tgk oleh manusia. jd pada suatu hari dia pon menggoyang2kan badan nya hingga jatuh kebawah. tetapi bila di bawah manusia x amek pon dia. manusia lalu sepak2 je dia. dia jadi buruk dan xberguna lg. dia lah paling hina diantara semua epal.. 'jd adek nak jd epal yg dia tas ke dibawah???' soal mama

| sayalah SI EPAL ITU |

aku rela jd epal yg diatas bialah mereka dipetik dan aku tidak. ececehhh ala2 now white gituh!!!
bg aku apa yg ibu bapa kita buat adalah yg terbaik utuk kita. walopon adakala nya ada yg tersilap skit2 tu korg tutup kan la mata korg.. kita kena igt sapalah kita didunia nih tanpa mereka. kerana fasa itu telah berlalu dan aku masih igt saat arwah abah pergi.. saat2 paling bermakna adalah melihat dia bangga aku menjadi seorg yg mampu berdikari.walopon keje setakat kerani je apalah sgt. tp aku x susahkan diorg.

kata abah "bukan abah mau anak yg kaya, tp abah mahu anak yg tahu berdiri di atas kaki sendiri, bukan abah mahu kan harta, tp berikan abah sejambak doa!" manusia itu x sempurna! sebagai anak korg kena beralah. hehehe dah mcm kuliah subuh dah. dan sekarang aku pilih apa yg ibu bapa aku suka,inginkan,kerana saat ini hanya sementara. mereka akan tgal kan kita nti tau! babai...

sekumit kata dr murni hj mokhtar |kalo korg x mampu nak tolong mak ayah korg, jgn lah korg menyusahkan diorg! |

0 comments: