BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

what the time is???

Mr Black & Mrs White anniversary

06-06-2004 :sixs yers:

Sunday, December 5, 2010

5 pahlawan by PROTON

|TUAH|
terkesima aku!! Walaupun ini hanya pelancaran kereta konsep dari Proton, tapi cukup membuatkan aku  rasa amat berbangga menjadi salah seorang rakyat Malaysia.yahoo MALAYSIA BOLEH!!! erk tetibe je kan.. Tambah-tambah pula bila kereta-kereta ni menggunakan nama 5 pahlawan Melayu lama iaitu Tuah, Jebat, Lekir, Lekiu dan Kasturi. patut tambah lg 1 nama murni kn kn?? perasan gilo ("_')

 |LEKIR|


sekali lg beb..Proton mengorak setapak lagi kdepan bila mgeluarkn kereta konsep ini dengan menggunakan nama yang mempunyai kaitan dengan sejarah kesultanan Melayu. Proton  memartabatkan sejarah bangsa dimata dunia. Tahniah! bagus! 5 bintang untuk PROTON

|LEKIU|

 |JEBAT|
dngr ceriwte, semua kereta konsep ini akan dikomersialkan dalam negara secara berperingkat bagi menggantikan model sedia ada pada tahun 2012 nanti. ok aku nk booking. peh gelak mama aku kalo baca sah2 la mama aku org ptama yg nk booking kn?? kan mama KN???

|KASTURI|

aku yakin, jika Proton berusaha untuk menjadikan kesemua model ini sebagai kereta rakyat yang dijual bawah paras 90K, mesti ramai la yg nak beli.. sape x nak angkat tgn.. ha tgk xde sape pon angkat tgn. means sume nk la kn...



Ini akan mengulangi kegemilangan model SAGA yang dilancarkan pada tahun 1985 dimana pada ketika itu berjaya membuatkan semua orang berbangga menjadi rakyat Malaysia termasuklah mama n abah aku yg beria2 dulu beli saga tu walopon aku belom lahir. sebab time lahir je keta saga tu dah ada kat parking umah je :P.
Kalau diingat balik, siapa sangka Proton akan berjaya sampai ketahap macam ni? Dulu masa Proton diumumkan akan dibina bagi menghasilkan kereta mampu milik rakyat Malaysia, ramai juga yang mengkritik Tun Mahathir yang menjadi Perdana Menteri ketika itu.tp xper.. aku still selute mantan PM kita. erk bukan sbb dia kelahiran negeri aku tp sbb pemikiran dia yg jauohhhhhhh kedepan :P 

2 comments:

Murni Hj. Mokhtar said...

aku cop jebat!!!!!!!!!!!!!!!!

sndnie said...

tp lekir tu cun arr