BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

what the time is???

Mr Black & Mrs White anniversary

06-06-2004 :sixs yers:

Thursday, February 10, 2011

anak normal VS anak istimewa??

assalamualaikum...

selamat menjamu selera. pagi nih aku bersarapan dgn keropok lekor tanpa mengosok gg.. sekadar kumor je. itu kn dinamakan LOW PROFILE. mama marah kalo membazir erk!

MOOD : jiwa mudaku bergelora |
tetibe lepas je tgk Million Dollar Baby aku teringat blog aku yg agak lame aku sendiri pon xusha. ntah ape jadi pon aku sure.  mungkin labah2 dah berjaya melahirkan anak secara operation or anak si labah sume dah bole bjalan dan pandai mencari mangsa sendiri.atau mungkin tahik si lipas dah berceramok atas header aku.sory la klo uolss dah tpijak tuh ahh!! sume itu x penting sbb yg pentingnya ialah aku dah bjaya membersihnya.amin :)


hari ni mood aku lebih sentimental. jiwa sensetip skit rini :)
 mari kawan! kita berbincang ttg 1 topik yg aku pilih rini. iaitu anak derhaka. hehehe gilew ah murni luk pilih ini tajok mcm lu professor plak :) hehehe.. tp ini kan command.

kalo kita usha mane tpt pon thru paper ke online ke mcm2 kes. anak tetak bapk lah anak kelar leher mak lah anak bunuh kedua ibu dan bapa lah. ada x kita tanye kenapa sume nih jd? adakah sbb kurangnya didikan o parent? kurang nya didikan agama? kurangnya kasih syg? itu yg kita persolkan.. tp pernah kah kita pk disebalik itu. mungkin itu adalah faktor nye. tp hikmahnya sgt besar. contohnya allah berikan balasan yg baik kepada yg dianiaya dan berikan kita iktibar dalam mendidik anak itu sendiri. tak ada ibu dan ayah mahukan anak bersikap demikian. tp dugaan allah berikan buat kedua ibu bapa itu x siapa tahu. mungkin waktu kecik begitu mudah menjaga melahir dan mendidik si anak itu. tp bila dewasa si anak itu sendiri memilih ke jalan hitam.

didikan agama diberikan sewaktu sekolah lg. walopon mak ayah sesibuk mana bukan itu alasannya tp disekolah dah disilibuskan pendidikan agama. paling tidak kita tahu secara basic.mana dosa mana pahala.. mane buruk dan mana baik.. bg aku personally nye manusia lebih suke mnyalahkan org sekeling berbanding munasabah diri sendiri. lumrah lah kan nama pon manusia. 

 kekdg aku dgr luahan si ibu yg dikurniakan anak yg Istimewa. dugaan itu mmg hebat buat mana2 ibu. tp itu lebih untung sebenarnya. hikmahnya besar. allah jjikan syurga buat si anak. sape tahu anak kita yg lahir normal akan membesar sebagaimana rupa.. tp mereka yg istemewa dah dijjikan syurga.mungkin manusia xsedar. allah menjanjikan tiap itu ada hikmahnya. allah memberi dugaan ada balas baiknya.

Jangan pernah kita hina melihat mereka yg dikurniakan anak yg istemewa kerana berat tanngungjawab untuk menjaga si anak itu dan jangan lah kamu semua berbangga ank kamu dilahirkan normal kerana belom tentu hasilnya baik bila endingnya.. sebaliknya kita berdoa semoga allah berikan kita anak yg sihat sempurna jiwanya dan baik akhlaknya. walo pon ada khilaf yg berlaku kelak :)

hasil karya : murni si anak baik dan degil