BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

what the time is???

Mr Black & Mrs White anniversary

06-06-2004 :sixs yers:

Wednesday, December 8, 2010

anak-anak didera | ibu dan ayah dibiarkan

Siapa yang x inginkan anak setelah bgelar suami isteri? walopon aku bukan isteri mahupon ibu tp aku tau tiada isteri yg tidak mahukan anak. BTOL X??? Anak akan menjadikan rumahtangga lebih bermakna dan lebih ceria. Demi terlalu inginkan anak ada pasangan yang sanggup membelanjakan beribu semata2 untuk bergelar seorg ibu. bialah bukan dari rahim nya tp cukop setakat dia boleh menyusu dan mendengar panggilan ibu oleh anak kecil itu.. Ada ibubapa yang terlalu sayangkn anak sehingga sanggup memberi apa sahaja walaupun akhirnya akan merosakkan anak tersebut. Ada ibubapa yg sanggup mempertahankan anak sehingga titisan darah terakhir walaupun anaknya penjenayah. (jauhkan lah)
|sekadar hiasan|

Begitulah kasih sayangnya ibubapa kepada anak walaupun akhirnya anaknya akan pulang melawatnya setahun sekali, atau tidak langsung nampak batang hidung biapon di hari raya.jarang-jarang sekali telefon bertanya khabar, tidak pernah kirim duit walaupun dulu ibubapa bergolok gadai nak sekolahkan anaknya dan yang paling hebat akan meletakkan ibubapanya di rumah orang tua. Ada ibu bapa sanggup biar dirinya menjadi kuli anak2 disepak terajang oleh anak2.. jd dimana salah nya semua ni??? 

|sekadar hiasan|
Kasih sayang ibubapa kpd anak sememangnya tiada batasan sehingga tak kurang juga kasih sayang itu melebihi daripada kasih sayang kita kepada Allah swt dan Nabi saw.Tetapi kenapa masih ada juga ibubapa yang tidak menyayangi anak yang dilahirkan sendiri. kalo korg tgk byk kes pembuangan bayi kat mane pon kita baca je paper ha kuar lah muka baby di tong sampah di lubang jamban dan paling menyayat hati nye ibu dera anak semata sbb tidak tahan dgn karenan si anak kecil itu. bukan kah anak kecil itu lahir dr kasih syg dari seorg isteri dan suami.... jadi di mana pula silapnya ini???  si anak didera tanpa berdosa dan ibu dan bapa pula dibiarkan di rumah orang tua2!!!! apakah????? 



0 comments: